Garanties

Bremmer Waddinxveen staat voor service en kwaliteit. Onze producten worden daar ook met zorg op geselecteerd. Hierdoor weten wij zeker dat onze artikelen in de regel een bepaalde periode meegaan. Het kan echter zijn dat u vragen heeft over het product, of dat deze niet aan uw verwachtingen voldoen. Kom dan langs in onze winkel zodat wij u het beste advies kunnen geven.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn nieuwe schoenen of tas zo lang mogelijk meegaan?

Door deze artikelen regelmatig te verzorgen en met beleid te gebruiken. Hieronder enkele adviezen:

  • Spray voor het gebruik de lederen schoenen of tas in met een protector. Dit zorgt ervoor dat deze water en vuil afstotend worden. Herhaal dit regelmatig. Let op: gebruik geen protector als uw schoenen van lakleder gemaakt zijn! 
  • Gebruik het juiste verzorgingsmiddel om de kale of droge plekken weer op kleur te krijgen. Graag adviseren wij in onze winkel (of per mail), welk verzorgingsmiddel het beste bij uw schoenen of tas past. Let op: Hoe lichter de schoenen zijn, hoe sneller vuildeeltjes zichtbaar zijn!
  • Gebruik bij het aantrekken van schoenen een schoenlepel. Doe de ritsen geheel open, let op dat er geen stof tussen kan komen.
  • Let op hoe het artikel gebruikt wordt. Door sterke wrijving van de zolen door een glijbaan, straat (door sloffen bijvoorbeeld) of dergelijke, slijten de zolen en hakken sneller. 
  • Laat uw schoenen regelmatig even ‘uitrusten’ door een ander paar schoenen te dragen.
  • Zijn uw schoenen nat geworden? Laat ze opdrogen in de buitenlucht of door er proppen papier in te stoppen. Vervang deze proppen regelmatig. Droog uw schoenen echt nooit bij een warmtebron. Het leer wordt dan hard en kan gaan barsten.
  • Pas op met accessoires zoals studs en hangertjes. Deze maken de schoenen of tas extra leuk, maar zijn wel extra kwetsbaar. Door goed gebruik van de artikelen is het mogelijk dat deze kapotgaan of loskomen. Extra voorzichtig mee zijn dus! 

Als mijn schoenen of tas kapot gaan, welke stappen onderneemt Bremmer dan? 

In het geval van een fabricage-, montage- of productiefouten gaan wij direct over tot onderhandeling met de leverancier. In sommige gevallen is er alleen sprake van slijtage, hierbij gaan wij over tot normale afhandeling. Meestal adviseren wij dan uw producten vakkundig te laten repareren bijvoorbeeld in onze ambachtelijke schoenmakerij. Voor het afhandelen van een fout vanuit de fabriek is een geldig aankoopbewijs noodzakelijk. Uw aankoopbon of bankafschrift zijn hiervoor geschikt. 

Wanneer gaat Bremmer over tot reparatie? 

Als er geen sprake is van een fabricage-, montage- of productiefout, spreken wij van slijtage. Dit is vervelend, maar gelukkig wel iets aan te doen. Meestal adviseren wij dan uw producten vakkundig te laten repareren bijvoorbeeld in onze ambachtelijke schoenmakerij. Hieronder enkele bekende gevallen van slijtage: 

  • normale slijtage van (binnen)zolen, hakken en materialen
  • versleten neuzen bij schoenen door normale slijtage
  • verkeerd of intensief gebruik van het artikel
  • verkeerd gebruik van een onderhoudsmiddel
  • problemen met een rits
  • scheuren of loslaten van lakleder

Hoe kan ik Bremmer een vraag stellen over mijn defecte schoenen of tas? 

Kom dan vooral even langs in onze winkels, ons personeel geeft u dan graag vakkundig advies. In veel gevallen kunnen wij de defecte artikelen zelf herstellen in onze ambachtelijke schoenmakerij, of kunt u door middel van het juiste onderhoudsmiddel de schoenen of tas zelf behandelen. In het geval van een fabrieksfout zullen wij u dit na inspectie en contact met de leverancier kenbaar maken. Samen met u zoeken we dan naar de meest geschikte oplossing. Heeft u geen tijd om naar onze winkel te komen? Stuur dan een mail met foto's naar klantenservice@bremmerwaddinxveen.nl